7 dagars detox!

God kväll!

Jag har precis varit ute och sprungit en runda med Linn på 5 km, gick riktigt bra idag kände jag. Var en bra början efter 7-dagars detoxen. Lite om detoxen: Det har varit 7 tuffa dagar, möjligen den jobbigaste detoxen hittils (även fast det är den kortaste jag gjort). Men jag skötte det bra tycker jag och har både druckit hett citronvatte varje morgon, såsom ätit broccolisoppa med groddar om kvällen. Det har även varit många goda rätter, så jag har sannerligen inte svultit... Det jobbigaste var till en början som vanligt kaffet, 3 dagar av huvudvärk som inledning, får mig att vilja ge upp. Men sen vet jag att kaffe-begäret sakta men säkert avtar. Istället övergår det till ett saltbegär som är grymt jobbigt. Socker däremot, det har jag inte haft ngt sug efter.
Två rätter som följt med längs veckan:


Klassisk frukost med smoothie, innehållande blåbär, jorgubbar, banan, sojamjölk och lite havregryn. Toppat med russin. Och knäckebröd med makrill och gurka. Yummie!



kycklingburgare med chilisås

Sammanfattningsvis, så har jag under detoxen:

- sovit bättre dessa 7 dagar
- magen har varit toppen (inga magkatarr-feelings av för mkt kaffe här inte)
- piggare
- klarare hy
- bort med sötsuget
- ökad motivation i allmänhet till saker och ting.

Det var en lyckad detox helt enkelt, men det kommer dröja innan jag gör en igen.

Visa bild.jpg i bildspel
Idag var det dock mycket gott med en rejäl slurk kaffe!

Godkväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0