Favvoweekend!


Fredagen inleddes i vemod. Min sista dag på OptiHyg. Jag bjöd L på frukost på kontoret och myste runt sista dagen inne på kontoret. Det känns lite konstigt att lämna dessa människor, denna miljön... På det stora hela har det varit en bra tid med mycket kunskap och spännande lärdomar. Det tackar jag för!!!

 
                                   Morgonmys på kontoret!



             Den här burken med läckerheter fick jag av söta L!


Vid 16.42 på fredagen hämtade jag F och H på stationen i Tranås. Detta var starten på en riktig myshelg! Som vanligt när vi umgås, så flyger tiden iväg. Tack för en Urhärlig helg tjejer, som gör att jag får lite extra energi inför hösten :) 

Vi har hunnit prata ikapp om allt, promenerat o strosat omkring, lagat en massa go mat o myst med gott vin. Jag längar redan till nästa långhelg i höstmörkret!


                         L & F efter fredagens middag!

Under fredagen bjöd jag på fisksoppa och blåbär/hallonpaj med maräng, riktigt gott!



                             Blåbär/hallonpaj med maräng


Lördagen ägnades åt mysfrukost, stros på stan med pastalunch på Siesta, långpromenad, hemma-spakur. Mer tjejprat, tjejfilm, god mat o gott vin. Middagen bestod av Tapas. O vi letade fram de här godbitarna för kvällen:

Mojosås
Chili & honungsmarinerad kyckling

Fetaostdipp
Klyftpotatis
Ruccola
Chillimarinerade vitlöksklyftor
Oliver
Proscuttioskinka med honungsmelon


                                  Lördagens middag; Tapas


                            F & H i fullt schå med lördagens middagsmys!

Efter att tjejerna åkte hem vid 14, har söndagskvällen ägnats åt grillning med J, S, F och I. Inte helt fel det heller :) Nu ska jag och Johan se på filmen Farsan. Sen lär jag somna som en stock. Nästa vecka väntar en veckas ledighet innan starten på KPMG. Då ska jag ladda, vila, baka och träna... Men sen kan säkerligen rastlösheten trilla in också...


Kommentarer
Postat av: Fridus

Superhärliga bilder, och tack igen du för en urmysig helg!!!

2010-08-16 @ 21:05:43
Postat av: Linda

Tack själv! Det var ni som förgyllde helgen! :)

2010-08-16 @ 21:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0